snöar

Det händer att jag "snöar". Nej alltså jag sitter inte och knarkar eller så. Men jag snöar in mig på saker. Nördar. Nördar och nördar tills jag vet och kan allt inom ämnet.
Saker jag snöat på:
* cancer i olika former.
* Titanic (båten, inte filmen)
* Självmord (upplyftande!)
* Reptiler
* USA
* olika historiska händelser
och nu allra senast:
Freddie M.
Jag satt och googlade så jävla hårt en kväll att jag sedan drömde om honom natten igenom.
Vilken fantastisk röst han har. Och vilken spännande liten människa han verkade vara.
Bara som det att han konsekvent vägrade offentligöra sin sjukdom (aids) förrens 24 timmar innan han dog.
Att han dessutom verkade ha svårigheter med att komma överrens med sin homosexualitet. Ja. Sånt där går jag igång på.
Nu är jag lite inne på Kurt Cobain. Som använde sig av en textrad ur Neil Youngs Hey hey my my i sitt självmordsbrev. Ja ni ser. Både Man Som Det Var Synd Om OCH självmord i samma grej! Kan inte bli bättre!

Kommentarer
Postat av: Ellet

Jag snöar ungefär två gånger om året in på könssjukdomar. Mer när jag var singel, för då visste man ju att vemsomhelst som man skulle kunna tänka sig ligga med kan ha VADSOMHELST under dom där nytvättade kläderna. Brr.

2012-05-14 @ 20:55:22
URL: http://rostmackan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0