så går en dag uti mitt liv

 

Ännu en ganska meningslös dag har passerat.

5åringen har legat i sängen i princip hela dagen med varierande graders feber. 3åringen har vart rastlös.

Jag städade övervåningen lite snabbt men sen hann jag inget mer.

Ångrar att jag hade 3åringen hemma. Pigg som en mört har hon vart, om än lite snorig. Hade behövt ha mer tid till min 5åring idag. Längesen hon var såhär sjuk. Hade velat ligga bredvid henne i sängen, stryka henne över håret och lyssna på cd-berättelser hela dan. Istället fick hon ligga där ensam. Då är det bra att ha ett litet hus! Man är aldrig långt ifrån varann!

(jag är så jävla positiv!!!)

 

Var sur och tvär när maken kom hem. Gick direkt i duschen och lät honom ta över allt.

Det HAR vart en mysig dag men jag är arg på mig själv för att jag höll 3åringen hemma när hon skulle ha haft det roligare på förskolan idag och så har jag så dåligt samvete mot 5åringen för att jag inte kunde ge henne 100% när hon behövde det. Och så lät jag det gå ut över maken...Men vi blev kompisar igen sen.

 

IMORGON ska bli en MYCKET BÄTTRE dag!! Då ska 3åringen till förskolan och om 5åringen ännu har feber ska vi ligga och lyssna på alfons och pippi- berättelser och så ska vi se film och jag ska passa på att städa ur ett par skåp. Om hon inte har feber ska vi gå ut i trädgårn och jag ska rensa den där jävla grusgången.

 

God afton

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0