om dagens krönika

http://www.helagotland.se/kronika/jenny_thomasson.aspx?articleid=7692393#fank7692458
Dagens krönika.
Tyvärr kan jag själv inte kommentera kommentarerna efteråt. Men en sak skulle jag vilja få sagt och det är att jag kan inte skriva negativt om islam, för om jag skulle göra det, skulle vardagsrasisterna (läs:många på forumet på helagotland.se) sitta och hålla med mig. Vrida och vända på mina argument och ord och tillslut skulle min text handla om det de vill att den ska handla om- nämligen att vi borde kasta ut varenda liten invandrare ur landet.
Och det tycker inte jag.
Hade min krönika handlat om problemen inom den muslimska världen i Sverige hade folke (hata hata) och hans kompisar skrivit "ovanligt bra krönika" idag Jenny och JAG KAN INTE GE HONOM DET!!  Kan inte riskera att klumpas ihop med dem. Och det är DET min krönika handlar om. Den är inte skriven för att diskutera islam. Det kan hända att jag vågar det en vacker dag. Men idag handlar det om det faktum att jag inte vågar det.
Så nej. Det är inte alls jag själv som sätter munkavel. Jag är jävligt klar över mina åsikter om islam och invandring. Men min krönika har ett slut. Och efter att krönikan är slut är det upp till var och en och tolka den och diskutera den. Vilket i princip alltid görs efter mina krönikor. Och OM en av mina krönikor, i vilken jag varit kritisk till islam som religion, skulle utmynna i en debatt med främlingsfientliga grunder, där min krönika används som grund och källa, så skulle jag skämmas.
Och jag har ALDRIG stängt nån debatt på forumet helagotland.se. Jag har EN GÅNG anmält ett inlägg. EN GÅNG. Och då pratar vi om TUSENTALS elaka inlägg om min person, mitt moderskap och mitt utseende under årens lopp.
ps. någon får gärna länka detta blogginlägg i ett inlägg på forumet d.s

Kommentarer
Postat av: Mats Hansson

Du tänker för avigt i det här tycker jag. Man ska säga, stå för sin åsikt. Inte hålla på med ngt slags rävspel, bara för att man gud förbjuda kan råka ha samma åsikt i viss fråga som ngn man allmänt tycker har felaktiga åsikter. Det är ju tex bara att säga att korkade imamer som förvarar kvinnomisshandel vill jag inte se, men fri invandring ska vi ha. Det finns ingen som helst motsättning i det. Det är ju bara bra att de ev kan omvändas här i Sverige istället för att fortsätta på sin inslagna korkade väg ngn annanstans, där de förmodligen skulle ställa till än större skada.

2012-05-19 @ 16:26:14
Postat av: Caranlachiel

Tamejtusan om inte detta var den bästa krönikan jag läst på länge! Du satte precis ord på vad många många många tänker och t.o.m. pratar om med varandra, men som aldrig hört i media. Suveränt!

2012-05-20 @ 17:27:13
URL: http://caranlachiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0