det är inte lätt att va ödmjuk

Min lilla blogg har växt en del. Tack vare snälla länkningar från LD och Nina.

Det är snällt att länka!

 

Försöker städa upp lite bland kategorierna och göra den här lilla bruna bloggen lite trevligare.

 

Annars är Trevlig och Ödmjuk två grejer som jag inte ger mycket för. Två jävligt överskattade saker.

Jag minns min första diskussion med min vän Mats. Den handlade just om Ödmjukhet (han tyckte att jag saknade det!) Jag skulle vilja säga att jag vann den diskussionen då jag frågade om han tyckte att det var bra att vara:

 

öd|mjuk [²ọ̈:dmju:k]

 

 

 

 

 

som värderar andra mer än sig själv, anspråkslös

 

 



Nej ödmjuk blir jag aldrig. Men man kan ju vara snäll ändå, även om man inte värderar andra mer än sig själv.

 

Barnen värderar man ju såklart högre än sig själv. Och sådana man älskar i allmänhet. Men man kan ju inte hålla på och gå runt och värdera random folk högre än sig själv. Hur ska det gå för en då?

 

 

 

trevlig [²trẹ:vlig]

 

 

 

 

 

som gör att man trivs, tilltalande; sympatisk

 

 

 

 

 

Ja visst kan man göra sig till och vara lite trevlig ibland. Och det är ju trevligt med andra trevliga människor. Men endel tar verkligen det där med trevlighet för långt. TILLTALANDE liksom.  - Åh mitt högsta mål i livet är att vara TILLTALANDE!

Nej. Det är det inte.

 

Ett mål jag har är däremot att Bli Läst. Och även om jag inte värderar er som läser högre än mig själv så ska ni veta att jag värderar det högt och är väldigt glad att ni vill läsa.

Puss på er

 

den här brukar jag och morsan sjunga när andan faller på:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0