åh mickey mickey hey mickey du e helt okej hey mickey

Jaha. Nu har barnen fått en ny favoritlåt också. Det är visserligen mitt eget fel. Men ändå....
Ändå. Jag ÄLSKADE Carola när jag var liten. Jag och min bästa kompis kunde dansa, dansa, dansa till hennes fångad av en storvind- skiva. När jag somnade ifrån Eurovision 91 då hon vann och missade hela stora vinsten så grät jag. Ni förstår. Det var liksom Carola och Grymlings på den tiden. För mig. ( Grymlings!!!!)
Så jag får ganska mycket minnen av den här låten. Och när jag hör den nu "när som helst och var som helst jag vet att du är man" så kan jag tycka lite...synd om Carola... Här har vi värsta kristna lilla bruden som står och sjunger oskyldiga, men ändå ibland rent sexuella texter... Kan inte ha vart så kul/lätt för henne..
Och ja... Barnen gillar Tommy tycker om mig också... Väldigt heteronormativ kan man väl kalla Carolas musik, om inte annat. Får dra på Gloria lite också och hävda att den handlar om lesbisk kärlek..
Ni får hålla med om att den är väldigt dansvänlig!

Kommentarer
Postat av: Julie

Jag älskade också Carola och Grymlings när jag var liten!



/En syster i bra musiksmak

2012-05-14 @ 17:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0