orden i mitt hus

Orden i mitt hus:
Dessa är de första jag ser då jag vaknar på morgonen. Ett citat av Jonas Gardell. Och under det, ett citat av Roland/Nile City/valfri dansbandslåt:
"låt ingen jävel sätta dig på dig. låt dem gärna sätta på dig. men låt ingen sätta sig på dig"

"efter regnet kommer solsken"
Detta ordspråk har jag även, passade nog, placerat bredvid den äktenskapliga sängen och är kanske det allra viktigaste i vårt äktenskap iaf:
"älska mig mest då jag förtjänar det minst för då behöver jag det mest".

Det här fick jag av min man i julklapp förra året. Min man tvingas bevittna detta varje morgon och hålls därigenom påmind om vad det är han ständigt jämförs med. Citatet, från låten "i had time of my life":
"i had the time of my life. and i owe it all to you"

Denna uppmuntrande hälsning är det första man möts av då man stiger in i mitt hus:
"helvete" kort och gott
Och på fotoväggen hänger ett citat av Jacob Hellman:
"natten är vacker, månen är full. och du är som natten och jag är som månen"

Som distansstuderande är det viktigt att påminna sig ibland om att man faktiskt har vänner:
Och ibland kan det vara bra att påminna sig om att man gör rätt även när man tvivlar. Denna fick jag köpa av Farbror Fynd i Visby efter många års tjat och den sitter så fantastiskt fint på en av våra bruna köksskåp:
"good girls go to heaven. bad girls go everywhere"

Efter att jag startade en mindre eldsvåda i vintras, är dessa ord, på insidan av vår bruna bruna ytterdörr, troligen de allra viktigaste orden i vårt hus. Dock startades den lilla branden av en lampa den gången, men ändå. En olycka händer så lätt!!!:
"släck ljusen"

Kommentarer
Postat av: Marjo Lindström

Det var mycket som var tänkvärt, Jenny! Kram

2012-03-05 @ 10:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0