önskar att jag var lite mer som Mats Pettersson

”Du har haft en förmåga att föra fram dina synpunkter på ett sansat och nyanserat sett. Dock har din senaste krönika
gett en bitter eftersmak. Hur kan man på ett sådant sätt hänga ut en människa. Hur tänkte du då? Du har även på något sätt fått det till
en genus fråga? Jag hade hoppats att du stod för rättvisa mellan könen...
Denna krönika var ett riktigt bottennapp med allt för stor portion av tyck synd om hustrun, män är alltid lögnare. Otroligt tråkigt.
ser fram emot ett svar”


"Anders T, min farbror"... Använd inte min pappas namn som om du känner honom, hade du gjort det hade du vetat att han ALDRIG NÅGONSIN skulle säga att kvinnor har sämre kompetens! Alla dom kvinnor du nämner i din krönika är garanterat fantastiskt och unikt kompetenta, hade du känt min pappa hade du vetat att han skulle vara den första att hålla med!

”Så man kan skriva vad som helst och sen sätta en smiley efter så behöver man inte stå till svars för vad man skrivit? I så fall kanske du noterade att även jag satt en smiley efter mitt inlägg.
Kanske anser du dig ha ENSAMRÄTT på att använda smileys?

Nu har jag bråkat och bråkat och bråkat. I tre veckor. Har visserligen fått massa hurrarop på vägen, men ibland alltså. Ibland blir man trött.

 

Känner för att säga upp mig. Både från tidning och från mig själv. Ta båten och dra bort ett litet tag. Kanske till en plats med lite mer kärlek i luften och där ingen jävel vet vem jag är (häromdan kände killen som kom med makens beställda såg igen mig, tex..I min egen borg blev jag igenkänd..) Men som vanligt är man som allra fattigast när man känner att man behöver pengar som allra mest.

 

Dessutom är jag snorig och trött fysiskt. Orkar inte ens va ute i solskenet idag.

 

Även fast jag inte tycker att jag har gjort något fel, så känns det ganska mycket som att jag vill dra en filt över huvet och försvinna från jordens yta.

 

Jag känner mig lite som min moster, som jobbar på radion. En gång hade en tant ringt in till radions telefonsvarare där hon lättade sitt hjärta angående hur hon kände inför min mosters jobb på radion. Min moster spelade över meddelandet på en skiva, tog med den hem och spelade sedan meddelandet om och om igen hemma i sitt kökt. Alla som kom på besök fick lyssna. Alla fick hålla försvarstal. Lite så känner jag mig när jag läser samma rader om och om igen. Min man står för försvarstalen.

 

Säger att han är min trygghet och min borg och att han alltid står bakom mig. Igår pratade vi om vem som är Mattis och vem som är Lovis i vår familj. Jag vill döpa om vårt bruna hus till Jennyborgen eftersom jag känner starkt släktskap med den känslomässige och vildsinte Mattis. Min man är mer som Lovis, lugn och trygg och styr skutan när det blåser storm. Maken lyckades dock inte se bortom könen riktigt lika mycket och hävdade, helt utan grund, att han var Mattis. Jag vet inte riktigt vem som vann.

 

Ja det är tur att han finns. Han hjälper mig med formuleringar och rycker in själv om det behövs. Han strider för sin drottning kan man säga. Det är fint.

 

Men ändå. Ibland önskar jag att jag var lite mer som Mats Pettersson.

 

Amen

 

 

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Meit

Bli aldrig som han. Du är bäst så gör som jag, läs inte!

Det är idioter som tolkar det som han, som direkt känner sig kränkt å EN mans vägnar! Glöm honom och alla andra som han!

2012-03-11 @ 20:50:05
Postat av: Fröken Gredelin

Jag läste krönikan som du länkade till och reagerade inte alls på att du "hängde ut" någon. Frågan är väl om HAN anser sig uthängd eller om det "bara" är alla andra? Jag kan inte säga vad som är rätt eller fel och jag kan inte hylla dig som kommentaren ovan eftersom jag inte känner dig, men jag vet hur det är att stå i blåsten och undra hur man ska ta sig därifrån.



Tycker att du ska fokusera på en väldigt viktig sak; nämligen att du har en man som är på din sida. Det har verkligen inte alla. Jag har förresten också haft en egen Lovis fast hon hade fyra tassar och en svans:)

2012-03-11 @ 21:32:17
URL: http://frokengredelin.blogspot.com/
Postat av: jenny p (brunheten själv)

Tack för ert stöd. Nej jag blir nog aldrig som Mats P. Men han är bra han med på sitt underhållande vis. Jag har heller inte hängt ut någon eller farit med osanningar. Men då jag är släkt med huvudpersonen i kompetensdramat blev det lite känsligt.

2012-03-12 @ 08:53:48
Postat av: Johanna

Jenny, skaka av dig, även om det är svårt, krönikan var grym, utan att peka finger åt någon annan tycker jag.

Alla kommentarer runt dina krönikor, orkar aldrig läsa alla men skummar de första, ja de tycker jag bara luktar avund och okunskap.



Mail från släktingar, då får väl den personen maila alla journalister, alla insänder alla om hon skall hålla ngt försvarstal.

Killen uttryckte sig jävligt illa, vad han menade vet bara han, det väckte debatt och det är bra tycker jag!



Men jag förstår att det inte är kul med negativ energi, min blogg var full av sådant för några år sedan, för att jag bloggade om mitt liv i en jävligt taskig relation, av en kille som behandlade mig som skit, nämnde aldrig namn men skrev om min väg ur. Gissa om systraskapet visade sig ibalnd, NOT kan jag säga.!



Vi kvinnor är vår egen största fiende.

2012-03-12 @ 09:28:12
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Jonni

Hej Jenny

Du har inget att vara tveksam över vad gäller din krönika. AT på radio och även hört honom tidigare en gång varvid jag även då funderade på hur näringslivet kunde ha honom som representant. Förstår inte inte heller hur din krönika kan uppfattas som den gjort av vissa. Du konstaterar bara att det finns massor av kvinnlig kompetens vad kan det vara för konstigt med en sådan självklarhet......

2012-03-12 @ 20:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0