kompetenskrönikan

Utefter den här artiklen skrev jag den här krönikan.
Så idag är det liv i luckan kan man säga. Oj vad folk kan bli upprörda, bara över att få lite kvinnlig kompetens upptryckta i ansiktet på lördagsmorgonen.
Själv är jag väldigt stolt över den här krönikan. Den visar inte minst att Svenskt näringslivs chef var helt ute och cyklade när han sa att orsaken till att det finns så få kvinnor på ledande poster helt enkelt beror på bristande kompetens hos kvinnor. På självaste kvinnodagen sa han det. Och idag ville jag återupprätta läget efter hans klumpiga uttalande.

Kommentarer
Postat av: Kristin

"Vilken kompetens är det som kvinnorna saknar?



- Det vet jag inte. Jag har aldrig tittat på det. Men någonting måste det ju vara. Jag tror inte alls att det handlar om manligt ryggkliande, utan om att man väljer strikt efter kompetenskraven, säger Anders Thomasson".



Heja dig Jenny! Kommentarerna till krönikan - kommentarerna!



Hundra kramar från din bloggläsare i Gbg!

2012-03-10 @ 13:20:02
Postat av: Edith

Så himla bra!

2012-03-11 @ 09:59:53
Postat av: jenny p (brunheten själv)

Tack!!! Kul att du ännu hänger på Kristin!! Hur har du det egentligen nu för tiden??

2012-03-12 @ 08:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0