äventyr

Söndan började med sovmorgon. Sedan lite trädgårdsfix, lite balklädda studenter, långpromenad och så ungspannkaka innan sängen. Hur ljuvligt som helst.
Barnen hade picnic i trädgårn när jag vaknade:
Såhär ser jag ut förresten:
Alla som kommer till ön borde verkligen åka till Södra hällarna, som ligger precis söder om Visby längs med kusten. Det blir ett äventyr VARJE gång man är där!
Där finns alla sorters olika natur. Grönska, stenblock, karga tallar, klippor, mysiga skrymslen och massor av upptäckter.
Mitt i allting hittade vi tex två pioner! Hur konstigt som helst mitt ute i naturen. Här är mina fina på väg mot pionerna (vi plockade dem givetvis inte)
Här tog vi oss ner. Första gången vi kunnat göra det. Det ultimata beviset på att man har stora barn!
Där nere fanns i labyrint!
Pampiga klippor
Ja. Det här var sannerligen en fin dag. Kändes lite som att sommaren började idag. Trots att barnen hade både fleecetröjor och vindjackor och trots att vi valde att sitta inne och äta glassen nere på hamnen.
Jag älskar sommar. Och barn. Och man. Och äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0