att flyga drake (min diabetes kan dra åt helvete)

Att flyga drake
 
 
 
 
 
 
 
 
Mot eftermiddan klarnade det upp och efter att vi sett Toy Story 3 gav vi oss iväg mot kullen med drakarna och flög. Det var ganska ljuvligt. Jag börjar bli rätt bra på att flyga drake nu också. Förra sommaren var det mycket förbannande över mina föräldrar som aldrig gav mig chansen att lära mig flyga drake och förbannande över att jag träffat en man som älskar att flyga drake. Men i år går det bättre. Jag samarbetade med 5åringen och makens med 3åringen och vinden var fin och vi flög en bra stund.
Under tiden cirkulerade en liten mopedbil runt runt på grusplanen nedanför kullen. Och VIPS så välte den och snurrade runt och hamnde på taket. Alltså, bilen låg upp och ner. 
Två uppskärrade 17åringa (gissa könet!) kravlade sig ur och maken sprang ner till dem och sedan stannade han hos dem tills en förälder kom. De var oskadda, men bilen helt paj. Jag och barnen gick hem och lagade ugnspannkaka helt på dinkelmjöl. 
 
Ugnspannkaka på dinkelmjöl var ändå för mycket kolhydrater för mig. Liksom den pyttelilla fullkornspastan jag åt till lunch. Jag måste nog säga bye bye kolhydrater helt snart. Det gör mig sorgsen. GRÄDDE däremot. Grädde funkar. Och jordgubbar. 
 
I samband med kvällens raska promenad gick jag förbi affären. Och köpte broccoli och matlagningsgrädde. Och jag kände att Nu har det gått långt. Nu är jag en person som prioriterar motion på kvällarna och en person som köper broccoli och funderar på hur man gör den godaste broccolisoppan. Jag är sannerligen en Förändrad person. Och jag känner inte riktigt igen mig. Men jag trivs. Min diabetes kan dra åt helvete. Jag ska dräpa den. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ryrasstjarna

Min mormors broccollisoppa (asgod!):

Fräs skivad, skalad potatis (några) och
Skivad purjolök i lite smör i en kastrull
Häll på vatten så att det täcker och lite till
I kycklingbuljobgtärning i det (eller fler om du gör mycket)
Koka tills potatisen är nästan klar och häll i fryst broccoli i önskad mängd.
Koka ca 3 min
Ta bort från plattan
Häll i grädde (önskad mängd)
Och riven ost (önskad mängd)
Salt och peppar

Jag och barnen älskar den (och karln om jag tar bort broccolin)

Borde gå att göra utan potatis också!

/ryrasstjarna

Svar: Låter fantastiskt gott! Men får då försöka göra den utan potatis eftersom kolhydraterna är min värsta fiende just nu. Tack för receptet!
jenny persson

2012-06-27 @ 19:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0