å

Så var det då dags för den stora Gottgörelseutflykten till Tjaukle. Tjaukle är ett snyggt ställe där en av Gotlands få åar ligger. Delar av Pippi Långstrump på rymmen spelades tex in här.
5åringen - Ligger Tjaukle i Stockholm?
Jag - Naj du dei ligga då i Viklau.
Det är väldigt fint där.
Efter lunchen spelade vi lite fotboll i det höga gräset.
Sedan skulle ån inspekteras på  nära håll.
Så kom solen och kläderna åkte av plagg för plagg. När den här ungen lite senare fick ta av sig brallorna kände hon sig härlig och sa: - Nu blev jag en vacker och cool person!
De finaste jag har!
Sommarbarn!
Så upptäckte de att det bodde kräftor under stenarna i ån!
Så i detta nu står det en liten kräfta i ett miniterrarium på vår diskbänk... Hon heter då Greta.
Sen kom vi hem. Här är vårt köksfönster.
Vår supergravida katt gosas av en mycket medkännande 5åring
Det blev en fin dag. Ikväll har jag duschat dem och gosat dem och älskat dem allt vad jag kunnat.
Fick en pelargon av min man idag. Kärleken har med andra ord flödat.
Lady D länkade mig idag igen. Jag älskar henne för det!!! Alla borde sannerligen läsa den här bruna bloggen.
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0