cirkushelvete

Ja dagarna de går.
 
Igår hade jag och barnen bästa dagen. Eller...en timme innan vi skulle iväg till Sandra och hennes barn upptäckte jag att frysen stått öppen en längre tid. Det blev till att förbereda avfrostning, vilken maken fick ta över när han kom hem och sedan lagade jag snabblunch och vi åt snabbt och stack iväg. 
Vi hade egentligen tänkt gå till ett utomhusbad, men vädret sög. När vi anlände till Sandra och barnen sken dock solen från molnfri himmel och gjorde så resten av dagen... Sandra och hennes man fyllde poolen i trädgården istället. Och barnen badade och vi fikade och jag å Sandra pratade och pratade. Sen gick vi till barnens numera stängda dagis och lekte på gården där. 
 
Och sen hem och äta mat och sen åkte jag och 3åringen på cirkus. Det är ju ett jävla helvete alltså, cirkus. Och jag hatade det. Men 3åringen tyckte det var kul. Tills i pausen då hon fick en ballong. Som hon sedan tappade... Det blev stor uppståndelse. En gubbe försökte hoppa och fånga den, tanterna grät nästan med 3åringen som grät högljuda, stora krokidiltårar. Alla led med henne. Jag fick köpa en ny ballong, men hennes cirkusglädje infann sig inte riktigt efter det.. Hon satt med ballongsnöret i ett stenhårt grepp och vågade inte röra sig, vilket innebar att jag inte fick lyfta upp henne i knäet vilket innebar att hon inte såg så mycket. 
När cirkusen var slut hade dock clownerna gjort henne på lite bättre humör. Men betyget blev ändå.
Jag - Hur tyckte du att det var på cirkusen nu då?
3åringen, mycket glatt - Det var jättejättejättejättejättejätte...jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte tråkigt!
 
Kul. 
 
Idag gjorde vi kattleksaker åt kattungarna på förmiddan och Stina och hennes äldsta kom förbi. Sen åkte vi en sväng på stan. Käkade och gick på Apoteket. Pysslade lite i trädgården sen och sen åkte maken och 5åringen iväg på cirkus. Jag och 3åringen har gjort en cykeltur, ätit glass, sett film och lekt med kattungarna. Och nu sover de. Jag ska se klart Avatar som jag somnade ifrån igår. 
 
Jag snöar så jävla hårt på science fiction nu alltså. Har aldrig förut i hela mitt liv knappt sett en science fiction- film. Nu är det det enda jag ser typ. 
 
Börjar få ont i halsen, munnen och öronen. Sätter 50 spänn på att jag vaknar supersjuk imorrn. Har vart onormalt trött de senaste dagarna..,. Helvete. Men jaja. Sommarvädret suger ju pung ändå.
 
Ja roligare än så här blev inte bloggen ikväll. Blir roligare sen när jag lärt mig föra över bilder från nya telefonen till datorn :)
 
p&k
 

Kommentarer
Postat av: Jennie Asplund

Jag skulle kika in här igen o googlade....då kom jag till min förskräckelse HIT! http://brunetten.se/
Haha då ville jag stoppa fingrarna i halsen o kräkas. Tur jag hittade hit igen, där en kan få läsa lite vettigt! TCAK

2012-07-27 @ 11:58:11
URL: http://blaval.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0