2011- mellanåret

ÅR 2011
Januari
Jag fyllde 27 år. Snön låg i drivor. Stora jävla drivor alltså. Vi ägnade tid åt insidan av vårt hus och min och Ninas (www.ninaruthstrom.se ) vänskap började gro till sig.
Februari
Vi firade Alla hjärtans dag.  Fördrev vinterdagarna på stadens bibliotek. Vi hälsade på korna ute på min gård och jag blev arbetslös.
Mars
Maken fyllde år och fick den här snikna kladdkakan av mig. Man får vad man förtjänar. Storungen fyllde 4 år och
vi ställde till med kalas.
April
Våren kom äntligen. Segt var det och kallt länge. Men tillslut kom de första vårblommorna. Lilltjejen fyllde 2 år. Vi firade påsken riktigt ordentligt och så åkte jag och maken till Kalmar och bodde på hotell i två nätter.

Maj
Vi lekte en massa med Vincent och Villemo, tex här på kullen. Var mycket ute. Jag sökte sommarjobb och gick hos jobbcoach och redde ut hela livet.
Juni
Det var smällvarmt vissa dagar. Verkligen verkligen smällvarmt. Så vi badade. En dag sprang fyra nakna barn
omkring i vår trädgård och badade i vattenspridaren. Vi hade barnvakt på självaste midsommarafton och gick på min mosters 40årsdag där jag upplevde en av årets tre fyllor. Jag tog hel-ledigt över sommaren och vi bodde ute i mammas hus på landet i några dagar.
Juli
Vi köpte ett 19 kvm stort tält och begav oss ut på camping! Yes! Vi gick en hel del på Almedalsveckan. Men mest
var det bara bad, strand och tält.

Augusti
Vi tältade vidare. Denna gång på Fårö. Hade tältet nästan vid vattenbrynet. Barnen fick tältkompisar. Livet var underbart. Vi var på Kneippbyn en sista sommardag.
Sen började jag plugga på universitetet, maken började jobba igen och barnen började på dagis. Bläää.
September
Jag åkte till Sundsvall och skolan i några dagar. Sen åkte vi till Astrid Lindgrens värld en varm septemberdag. Sen fick jag en Fruhippa i Sthlm med bästa tjejerna där jag, bla, fick se The Arks allra sista konsert någonsin. September var en hektisk månad. Men kul.

Oktober
Vi fick ytterligare en katt- Pussel som begav sig ut på lite äventyr men uppfanns och räddades av Katthemmet. Pris ske Katthemmet. Vi gjorde utflykt till Ninas hemtrakter i Lummelunda och jag å barnen gick på Hemse torgdag.

November
Vi var barnvakter en hel helg åt Vincent och Villemo. Tog mina första högskolepoäng och började julpynta.

December
Hela jävla december har vart juljuljul. Vi har lekt med kompisar och varit ett med julen. Julen blev fin och framför allt hyffsat frisk. Ingen kräksjuka. Bara tomtar. Jag å maken var i Sthlm och bodde på hotell en helg. Och så köpte vi vår dyraste möbel hittills- en ny soffa. Yes. Rafflande spänning och dramatik.
Årets bästa musik: vi har alla 4 älskat Robyn, Lady Gaga och Veronica Maggio under året som gått
Årets mat: thaithai är vårt nya häng
Årets jobbigaste: en vän blev sjuk. Lillas vredesutbrott. Matlagning. En ständig källa till oro i vårt hem.
Årets bästa: september och allt som hände då. Sommaren.
Årets fylla: de var lika roliga alla 3 i år faktiskt!
Årets glädjeämne: näst barnen alla de vänner vars vänskap jag utvecklat.
2011 var ett riktigt mellanår. Förutom att september var lite rafflande var det i övrigt ett ganska trist år. Hoppas det händer lite grejer under 2012. Bra grejer. Kul grejer.
Jag har inget nyårslöfte. Tycker inte att jag behöver förändra något. Jag tänker inte sluta snusa, inte bli smal och inte jobba på att bli en bättre mamma. Eventuellt är jag fullkomlig.
Amen.

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ser fram emot att få sitta i er icke begagnade soffa. Snart va!?

Puss

2012-01-02 @ 10:24:03
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Anonym

Vad "hemtrevligt" ni verkar ha det! (Ni är utomhus på bilderna iofs, men du vet..)

2012-01-02 @ 23:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0