but you...just met somebody new...

MIna och ungarnas favvo just nu. Vi sitter hänförda framför videon. Och jag säger "ooooh, hon är så coooool!!!" och barnen säger "hon dansar så fint mamma!" och "så ska jag lära mig att dansa på dansskolan sen" och sen "hon har så vackra byxor mamma och så har hon ett vitt huvud...." och jag säger "ja, mitt barn, visst är Robyn den coolaste tjejen?!"
Sen dansar vi ungefär nästan så som Robyn gör. Och sjunger Robynsånger. Har en jättelång video inspelad då stortjejen sitter på köksgolvet, bygger lego och sjunger just Call your girlfriend i nästan 10 minuter.
Jag är så glad åt Robyn.
Barnen älskar tex även Lady Gaga men jag kan inte visa dem hennes videos... De är helt enkelt för...obarnvänliga. Visar inte alla Robyns heller, men den här alltså. Hur jävla härlig är den inte??!
Jag är så glad åt Robyn för att hon är så jävla cool och bra och perfekt förebild för mina barn. Törnrosa kan dra åt helvete liksom. Ät upp dig för fan jävla spinko, vill jag säga till Törnrosa.
Robyn vill jag bara omfamna. Hela hennes blommiga, ulliga väsen. Så jävla cool och bra. Jag älskar henne.
Den här låten ÄLSKAR oxå barnen. Kan den utantill osv. Men URSÄKTA MIG för jag kan bara inte visa den här videon för ungarna. De har frågat vad The Edge handlar om och vi har sagt att det handlar om att man är väldigt glad osv... The Edge ÄR ju en jävligt GLAD, pepplåt. Men ser Lady Gaga glad ut tycker ni??
HOn är alltså on the edge of glory och uttrycker det genom att gå runt i läderunderkläder, hänga på balkong tillsammans med konstiga människor och inte le en enda jävla gång..! Lite konstigt sätt att visa glädje på kan man ju tycka... hrmpf! (jag är verkligen snart 30 år...)
ps. jag är medveten om att jag nu presenterade alla låtar AV MÄN i varsitt inlägg, medan kvinnorna klumpades ihop. Blev bara stressad av antalt videos jag hela tiden hittade. Dessutom lyssnar jag mest på musik gjord av män. Tyvärr. Väldigt beklagligt eftersom jag inte gillar män nå vidare...Men men...så kan det gå!!)

Kommentarer
Postat av: Yenny

Åh! Jag har inte sett hennes video förut, helt underbar! Blev riktigt glad! Sen kom jag precis från mitten av Caroline af Ugglas bok, som jag också blir riktigt glad av. Känner lite hopp för mänskligheten faktiskt.



God afton!

2012-01-23 @ 23:27:31
URL: http://colouringmyself.blogspot.com
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Två asbra låtar av magiskt coola kvinnor. Jag ryser när jag ser Robyn. Vill se henne live!

2012-01-24 @ 11:17:30
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0