hjärtat utanpå

På ett bröllop i sommar träffade jag några riktigt gamla kompisar. Efter att ha suttit och pratat gamla minnen länge kom vi in på våra "högkänsliga personligheter". Hur lika vi är på många plan, hur våra problem liknar varandra osv. En av dem sa att hon trodde att det var så, att människor av de här typen, högkänsliga, dras till varandra.
Och jag kan inte annat än att hålla med.
 
Idag har jag träffat två av dem. Det är rakt ner på djupet direkt. Det känsla och smärta och djup och renaste kärlek som diskuteras. Inget annat. Alla tampas vi med våra högkänsliga personligheter. Alla mår vi skit med jämna mellanrum. Alla har vi kriser. Och det är ju guld att ha vänner då. Som dessutom är likadana. 
 
Vi har hjärtat utanpå kroppen brukar jag tänka. Mia Skäringer säger så, att hon har det. Jag får ofta höra att jag påminner om henne (iaf om den personen hon visar upp i offentligheten). Och det beror nog på att vi har hjärtat utanpå kroppen båda två. 
 
När jag var yngre var jag hård sum stain. I alla fall låssades jag att jag var det. Nu har jag hjärtat utanpå kroppen. Jag kan inte låssas och jag måste vara ärlig. Det är ganska skönt faktiskt. 
 
Just nu tycker jag att livet suger. Jag har ingen lust att gå i skolan. Jag vill jobba. Men det finns inga jobb för mig att få eftersom jag inte har utbildning. Jag vill ha ett socialt liv och träffa folk. Jag vill ha jobbarkompisar. Jag vill ha en hobby, helst med sång och jag vill göra modiga saker. Göra något som jag egentligen tycker är läskigt. Jag vill ha pengar och slippa gå på knä varje månad. Jag vill kunna åka till mina vänner på fastlandet. Och jag vill ha en hund. En gammal hund som någon annan har uppfostrat. 
 
Ja. Detta är vad jag vill. Tror jag, 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ja hjärtat utanpå, det är så det känns.

Synd att det inte känns kul med plugget. Hoppas det känns bättre när du väl kommer igång. Ibland är det ju så.

2012-08-25 @ 07:48:31
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0