cause tramps like us, baby we were born to run

Ibland tänker jag att jag är så jävla Nöjd så jag skulle kunna lägga mig ner och dö här och nu och det skulle kännas okej.
Men så kommer jag på att det finns en enda liten sak som jag känner att jag Måste göra innan jag dör. Det är dessutom en ganska fjantig grej...Lite av en Klassiker. Inte direkt Annorlunda. Men vem fan bryr sig om sånt?
Jag vill till USA. Fick jag en enda resa i livet så skulle den gå dit. Jag ogillar starkt att liksom ERKÄNNA att det finns saker som jag faktiskt önskar...som dessutom inte direkt är inom räckhåll. Vill inte att folk ska liksom tycka synd om mig och tänka "stackars lilla bondflicka som blev på smällen så jävla tidigt och aldrig hann se världen". Det är ett komplex, jag vet, men jag gillar det inte ändå.
Nu är jag alltså ganska modig när jag erkänner att jag skulle kunna gå över lik för att få åka till USA. USA är så att säga Min Enda Dröm. Det enda jag har lite ångest över. Det är lite ouppnåeligt. Iallafall nu och de närmaste åren. Kanske kan jag dra dit när jag är 40 liksom. Och det finns något sorgligt över att jag ska längta ännu i 13 år..
Såna som vill vara lite sådär annorlunda och reser till Israel, Chile och Sydafrika, ja de rynkar ju lite på näsan åt mitt något kommersiella drömresemål. Men det skiter jag i. Jag tänker att USA dels måste vara det Ultimata resmålet. Eftersom allt finns där. Stad, strand, land, häftiga grejer.
Men mest vill jag dit för att se om ens fördomar stämmer. Om det är som på film. Tänk vad påverkade vi alla är av USA på så väldigt många sätt. Tänk hur mycket av vår världsbild som är uppbyggd genom USA. Hela min jävla FÖRESTÄLLNING OM VAD KÄRLEK ÄR har jag från USA (Dirty Dancing..).
Jag måste dit.
Lyssna gärna på Filip och Fredriks sommarprat om just USA och varför de älskar landet och om första gången de var där. Sjukt roligt.

Häftiga grejer: Grand Canyon
New york New york.
(kanske den bästa låten:)
Här ska barnen ha så jätteroligt också:
Undrar om det stämmer att det är sånt här fint man ser genom bilrutan när man kör genom USA??
Och om det är så här jävla fint på hösten?
Man kan bada och det finns palmer, silikonbröst och grejer:
Här ska jag handla oxå. Bland alla som är mycket tjockare än jag!
Och så staden mitt i öknen... dit ska jag oxå..
Texas.
Här ska vi köra. David och jag.
Ja det är en ganska romantisk dröm jag har. Och jag tror fan den kommer att uppfyllas oxå. När jag väl kommer dit. Om sisådär 13 år...

Kommentarer
Postat av: den rabiata orakade flat-feministen fanny

Det kan ju inte vara en omöjlighet. En sån resa kostar väl ganska många tusen, speciellt om hela USA ska avverkas, men troligen inge ouppnålig summa. Vill ockås dit hemskt gärna.

2012-04-23 @ 11:17:49
URL: http://arsinoe.se
Postat av: Caranlachiel

Jag har aldrig drömt om USA. Alltid fnyst och rynkat på näsan. Varit "bättre än så". Sett på det som ett kommersiellt jippoland och istället närt en eklektisk dröm om att besöka världens sju underverk (de som går). Tills för ett par år sedan. Då lade jag all prestige åt sidan och erkände att jo - USA hade varit grymt kul. Nu sen årsskiftet har jag jobbat stenhårt för att låta min arbetsgivare ge mig en tjänst på vårt amerikanska kontor. I förra veckan fick jag veta att tjänsten gick till min kollega. Typiskt. Men jag tänker fan kämpa ännu hårdare nu för att komma dit! Tänk att få bo där i ett par år (kontoret ligger i Orlando, Florida - inte helt fel klimatmässigt) innan barnen börjar skolan liksom. Det skulle vara livet...

2012-04-23 @ 13:05:18
URL: http://caranlachiel.blogg.se/
Postat av: Brunheten hon själv (jenny p)

Fanny- nej den är ju inte ouppnåelig..Men med ett hus med stora renoverings/utbyggnadsbehov, barn, gammal volvo och allt annat jävla skit som liksom kommer före hela tiden så känns USA rätt långt bort...Men jag kan nog må bra av att behöva vänta och längta lite oxå, så spontan jag varit med andra saker (barn, man, hus)

Caranlachiel: fan vad surt att kollegan fick tjänsten :( Men kämpa på! Ja. Att FLYTTA till USA hade ju verkligen varit att "live the dream" så att säga!

2012-04-23 @ 20:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0