den första käftsmällen

Åååh vad jag tycker om den här låten. Det är hjärrrta och smärrrta och det är så vackert och sitter så fint i min mörka själ!
Ute är mörkt och kallt. Inne i husen. Lyser de överallt. De tända ljusen. Ja idag köpte vi faktiskt ljus. Vi har gått igenom ganska många mörka decemberdagar utan stearinljus hemma... Också typiskt oss.
Jag har spenderat många, mörka decembernätter såhär nu. Vid köksbordet, med tända ljus (eller lampa..som tur är har vi dimmer över köksbordet !), datorn på och melankolisk musik på.
Låtar som gått:
* River- Joni Mitchell
* I hope that I dont fall in love with you- Tom Waits
* Did I say- Teenage fanclub
och nu:
* Islands and shores- the deportees
På dagarna spelar jag dedication to my ex. Mina barn tror att de sjunger "amiss repunsel, repunsel, repunsel, repunsel ooooow" så jag spelar glatt vidare. Funderar dock lite på hur jag ska säga den dagen frågan "mamma, vad betyder pussi som gubben sjunger?" kommer...
"Ja mitt barn. Pussy betyder snippa och endel killar använder det ordet istället för att säga, tex, tjej, människa eller kvinna." Härligt!
Idag blev mitt barn för första gången slagen av ett annat barn så att det blev ett sår. Låt oss nu alla ta en kort pause och fundera över vilket kön det barnet som slog mitt barn hade.................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
Jag skulle kunna skriva ändlösa romaner om detta. Men EN sak är iallafall säker. Jag är TUSEN GÅNGER HELLRE den föräldern som säger "oj då, men så får man ju inte göra" och torkar tårar, än att vara den, troligen ovetande föräldern till det barn som idag slog mitt barn ca 0.5 cm från ögat så att det kom blod.
Orsaken? Mitt barn ville känna på en sak som det andra barnet hade gjort. Det fick hon uppenbarligen inte.
Förbannade jävla satungar till pojkar.
OCH KOM INTE MED NÅTT JÄVLA TJAT OM ATT FLICKOR MINSANN OXÅ SLÅSS! Det är klart de gör! Mitt barn ska oxå börja med det nu. DE MÅSTE JU FÖR I HELVETE SLÅ TILLBAKA!
Jag är iallafall tusen gånger hellre den förbannade föräldern än den ovetande som uppenbarligen gjort ett mindre bra jobb i mitt uppfostrande.
Och vad gäller det där med att slå tillbaka. Jag har gjort det en gång. En gång tog jag tag i en kille, tryckte honom mot väggen och i princip hotade honom till livet om han någonsin igen sa något elakt om mig/retade/mobbade mig. Och ja. Efter det kom aldrig ett ljud över den ungens (pojke såklart..) läppar. Jag tror på att slå tillbaka. Tyvärr. Men man måste ha RESPEKT för sitt eget väsen! Man kan inte bara ta en jävla massa skit utan att någonsin försvara sig. Okej, man kanske inte behöver vara våldsam, men det finns många sätt att försvara sig på. Verbalt är ett, men fysiskt är nog ändå det bästa, iallafall om den som är på en oxå är fysisk. Att knuffa bort, trycka upp någon mot en vägg eller liknande, ja, det är av godo.
Så jag antar att det blir till att sätta ungarna i självförsvarskurser snart. Men HELLRE DET än att vara förälder till den som de måste försvara sig emot.
(för att tala klartext: jag älskar att ha döttrar. jag vill inte ha någon son. någonsin)
Nu vill min man se Jägarna 2 med mig.
Amen

Kommentarer
Postat av: Yenny

Jag har en son, som slåss en hel del - har du några tips till mig?

2011-12-21 @ 23:38:55
URL: http://colouringmyself.blogspot.com
Postat av: Anna

Åhhh, jag började skriva en lång kommentar här om vad jag tycker om det du skriver om i krönikorna och här men andas djupt och önskar dig istället en god jul och hoppas innerligt att du får en son en dag, så ska du få se vad underbart det är!

Häsningar från en stolt mor till en son och en dotter!

2011-12-22 @ 15:40:46
Postat av: Anna

Och just det ja, det är inte ok att slåss vilket kön man än råkar ha. Jag tycker synd om din dotter som blev utsatt för det...

2011-12-22 @ 15:44:25
Postat av: Jensa

Så får verekligen hoppas att nåt av dina barn aldrig slår nån eftersom det tydligen är tecken på dålig uppfostran. Men då är det väl okej eftersom dom är tjejer. Verkar som att du drar alla pojkar över en kam o tycker att alla är elaka. Herregud, dom är barn. Varför så besatt av könet?? Bråkar aldrig dina barn med varandra o slåss? Det gör mina söner, o det är inte okej men dom är ju inte hemska pojkar för det o jag ser det inte som att jag är helt misslyckad som förälder. Försöker ju lära dom vad som är rätt o fel.

2011-12-22 @ 23:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0