vemodig

Idag är det 7 dagar kvar till julafton.
Jag sitter i soffan och känner mig lite vemodig. Vet inte riktigt varför.
Hela dagen har dock inte vart vemodig. Den började hurtigt på stan och en 3timmarsrunda hetsshopping med min vän Nina. Jävlar vilket race vi gjorde. Släpade runt på ENOOOORMA kassar tillslut.
Jag köpte mikrofoner åt tjejerna att stå och sjunga i, med högtalare. Verktygslåda. Små söta saker. Kläder. Pyssel. Slime. Nina körde på hårt hon också. Så jäkla glad att jag äntligen har en KOMPIS att julhandla med. En riktigt bra kompis. Satan vad jag har saknat och behövt det de senaste åren alltså.
Sen kom jag hem till två trötta och sura barn. Jag blev oxå trött och sur. Men vi tog oss igenom det.
Känner att vi inte har hamoni i familjen just nu. Barnen har själsliga behov som behöver tillgodoses. Stortjejen uttryckte idag att hon vill ha ensamtid med mig. Sa att allt hon gjorde bara blev fel. Det skar i mammahjärtat. Det är vårt fel att hon känner så. Ja. Jag är inte en sån förälder som desperat försöker skylla ifrån mig, istället är jag tvärtom. Tar allting på mig. Dräper nästan mig själv i skuld.
Lovade ensamtid på måndagkväll. Då ska bara hon och jag göra nånting. Helst av allt vill hon bara leka med mig. Hon minns ännu alla lekar vi brukade leka förr, när hon var mindre. Och hon saknar dem. Berättade hon idag. Så på måndag ska vi leka. Först ska vi bara...
MIn man håller på med gårdsstugan som vi hyr ut. Det ska in ny fläktar, ny kyl och bänkskiva och ett nytt element. Så det är vad han pysslar med i helgen. Därför: ingen kvalitetstid förrens måndag.
Lillungen fick ett utbrott ikväll och började, till min fasa, slita sig själv i håret..Lyckades avleda henne och tillslut lugnade hon ner sig. Men ja... De känns helt enkelt inte helt glada, barnen...Himla avundsjuka på varandra hela tiden. Och jag känner att jag inte räcker till. Det är sällan båda två hamnar i "krisiga" perioder samtidigt. De brukar liksom turas om. Men nu krisar båda. Och jag räcker inte.
Detta gör att jag inte orkar leta reda på sista växeln som behövs för skolan.. MÅSTE skriva klart sociologi tills imorrn kväll. Orkar inte göra det.
Måste komma på en aktivitet för mig och barnen tills imorrn. Maken ska jobba ute i stugan. Funderar på att gå till LEVA. Men känner att vi borde leka med nån så de kan släppa fokus från mig ett tag..Mina små ungar. Mina små älsklingar.
Så därav vemodet skulle jag tro.
Vi har ingen tomte ännu heller. Det känns sjukt jobbigt. Nån som har ett tips?
AMEN

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Tack för idag, KOMPIS!

Tiden gick som vanlig alldeles för fort när jag hänger med dig. Men vi hann ju med mucho. Jag blev just klar med inslagningen av hela rasket och precis i mitt glädjetjut över att vara klapad å klar inser jag att jag har glömt ett av paeten på lekstugan. Men jag har inte betalat det heller så det måste ligga kvar på disken någonstans. Men det får karlsloken fixa! Han är ju faktiskt PAPPA. :)

Trist att du är nedstämd kära, oppas det vänder med barnen snart. Kanske kan jullov göra susen.

Säg bara till så kommer vi å muntrar upp.

K R A M

2011-12-17 @ 23:08:05
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0