mitt i julhetsen

Suck pust och stön.
Bloggen blir lidande men så får det va när det Snart Är Jul.
Jag hatar mig själv och min make för att vi varje år skjuter upp allting till sista sekunden. Förutom julklapparna. De är klara. Stortjejen får 11 paket och lilltjejen 13 tror jag. Stortjejens stora klapp var dyrare och jag tror inte att hon räknar.
Makens julklapp är klar. Mammas julklappar är klara. Mammas sambos julklapp är klar. Kusinernas julklappar är klara. Axel ska få en julklapp oxå. Men sen var det inget mer. Köper endast till familjen, mamma&sambo, två kusiner samt min bästa kompis bebis. Oerhört skönt.
Igår hade vi Det Stora Julegrälet i den här familjen! Det är lite av en tradition, men brukar dock komma senare, runt den 22. Men i år var vi ute i god tid och klarade ut det redan den 20de! Som ett resultat av grälet handlades thaimat och vi såg hela Bolibompa. Och jag låg vaken och tittade på honom en stund efter att han hade somnat oxå. Vi blev alltså vänner direkt igen. SKönt.
Vad det handlade om? Det vanliga. Arbetsuppdelningen i juletider. Men även lite mer existensiella frågor som tex hur man vill leva sitt liv. Och som vanligt klarade vi ut det.
Barnen är på "jullunch" på dagis idag. I finaste klänningarna. Glittriga leggings. Ska hämta dem nu och låta dem leka i snön en stund. Undrar om det går att åka pulka på snön som ligger? Kanske ska ta å dra med en så vi kan åka lite i backen som ligger längs vägen...? Jag hatar pulka för övrigt. Men man får ju ställa upp.
Igår hade jag min fina vän Sandra här och hennes barn. Jag och Sandra demonstrerade mot julhetsen kan man säga och satte oss och fikade julgodis meda barnen stökade runt och hade hejdlöst roligt.
Lilltjejen somnade när de hade gått, vid 17.30 och var sedan vaken till 23.00. Så idag lär hon va trött.
Ska hämta dem nu och låta henne sova. Sen ska jag damma klart huset och sen ska vi ner på stan och handla. Nötter, toapapper, nya julblommor och sista julklappen.
Har ångest över julklappen min man ska få. Vi har bestämt att hålla priset nere på julklapparna till varann i år eftersom vi var i Sthlm för två veckor sen. Och det är INTE LÄTT att handla billiga julklappar till en karl. Karlar önskar sig alltid bara dyra saker. Satan.
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0